23/6/12

Pic de l'Alba (L'Alt Arieja)

Portem la motxilla carregada per fer una travessa de muntanya i passar dos dies en plena natura i aire pur. El circuit s'inicia a l'Ospitalet. Remunta la vall d'Arques i recorre el circ i la vall de Siscar. Amb l'ascensió al cim són 1.325 metres de desnivell positiu acumulat. És un itinerari circular que es fa en un dia, però nosaltres el volem partir i fer nit al refugi lliure de Siscaró. La nostra nit de Sant Joan.

Circuit: cal sortir per la N20 en direcció al túnel de Pimorent fins al primer revolt, per agafar un camí a la dreta fins a la Jaça de Pozola (1.782), on hi ha l'enllaç a l'itinerari que farem servir per baixar. Continuem en direcció a l'Estany de Pedorrés (2.155). Una vegada a l'estany, sense borejar-lo, prenem un camí cap a la base del Pic de Regalacio, per on comencem a pujar (de manera intuïtiva) fins a assolir la carena entre aquest pic i el de l'Alba (2.764). Hi ha unes vistes precioses del Rulhe i l'Escobes. El descens és per una canal de pedres que porta directament al coll. Entrem a la vall de Siscar i ens instal·lem al refugi lliure. A la part baixa, el riu Siscar fa uns bonics salts d'aigua. Hem vist gran varietat de flors d'alta muntanya.